Hej, Ty

„Hej, Ty!” to spektakl o relacjach,bliskości i ogromnej potrzebie akceptacji w życiu. Autorska próba zrealizowana z dwiema młodymi aktorkami i studentkami. To przedstawienie, jakie Krzyk przez lata swojej pracy uformował. Posiada w sobie elementy fizyczności i tkliwości, zmienności i ciągłych autorefleksji.

Jak często bywa, pozostają nam pytania. Co nam zostaje, kiedy świat wiruje i pędzi obok, a my wkraczamy w dorosłość? Jak zapytać siebie o siebie w świecie? Ze swoim bagażem otoczenia,rodziny, relacji i marzeń, które pojawiają się przecież w toku naszych wspólnych inicjacji ze światem. A przecież czasami tylko chwile, ułamki zdarzeń i naszych wspólnych przeżyć bywają zapamiętane i ważne. A często przecież bywa i tak, że mamy tylko siebie.

Reżyseria: Anna Giniewska, Marek Kościółek
Występują: Aleksandra Czubińska i Nikola Palej

Nagrody:
– nagrody za metodę pracy i jej wykorzystanie w poszukiwaniach scenicznych oraz za scenografię i plastykę teatralną,
a także nominacja do Nagrody Specjalnej Jury i nominacja aktorska dla Nikoli Palej na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Mont-Laurier (Kanada) – 2024 
– nagroda za najlepsze przedstawienie, aktorstwo i reżyserię na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym „Sele Teatro Fest” w Oliveto Citra (Włochy) – 2022
– I nagroda w kat. „teatr młodzieżowy” na Ogólnopolskim Festiwalu „Afera” w Krasnem – 2022
– I miejsce w kat. „szkoły średnie i studenci” na XXII Festiwalu Małych Form Teatralnych EFFka w Piasecznie – 2022
– II miejsce na V Ogólnopolskim Festiwalu Teatralnym „OTE” w Nagłowicach – 2021
– Grand Prix – XXVI Ogólnopolskie Spotkania Zamkowe w Szydłowcu – 2021

– I nagroda na Ogólnopolskim Festiwalu „Teatralna Majówka” we Środzie Wielkopolskiej – 2021
– kwalifikacja do finału 11. edycji konkursu Entrée organizowanego przez Teatr Rozrywki w Chorzowie – 2020
– wyróżnienie za gęstą i energetyczną rolę dla Aleksandry Czubińskiej oraz nagroda za wirtuozerię ruchu, ciała i głosu dla Nikoli Palej na Ogólnopolskich Spotkaniach Międzypokoleniowych „Relacje” w Stalowej Woli – 2020

– nagroda Marszałka Województwa Pomorskiego za reżyserię dla Marka Kościółka i Anny Giniewskiej oraz wyróżnienia jury festiwalu za kreacje aktorskie dla Aleksandry Czubińskiej i Nikoli Palej na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuk Autorskich i Adaptacji „Windowisko” w Gdańsku – 2019
– nagroda za najbardziej wyrazistą kreację aktorską i najlepszy duet aktorski dla Aleksandry Czubińskiej i Nikoli Palej na Międzynarodowym Festiwalu Teatralna Rewolucja w Tiumeni (Rosja) – 2019
– jedna z trzech głównych i równorzędnych nagród na Ogólnopolskim Festiwalu Teatralnym „Zderzenia Teatralne w Dorożkarni” w Warszawie – 2019

Od lewej: Nikola Palej, Aleksandra Czubińska, 2019 r.
Aleksandra Czubińska, Oliveto Citra (Włochy), 2022 r.

Praca z nową grupą warsztatowa, do której należała Aleksandra Czubińska, zaczęła się jeszcze, gdy trwały pokazy „To Face”. W roku 2018 do pracy z Aleksandrą dołączyła Nikola Palej. A współreżyserką (podobnie jak przy pracy nad poprzednim spektaklem) została Anna Giniewska. 

W odróżnieniu od dawnych prac Krzyku, w „Hej, Ty” nie ma wypowiedzi o charakterze społecznym. Tak jak wcześniej „To Face”, przedstawienie skupia się na sprawach międzyludzkich. Ta opowieść o relacjach, jednocześnie minimalistyczna i pełna dynamizmu, jak żaden inny Krzykowy spektakl znajduje szerokie powodzenie za granicą. „Hej, Ty” był poza Polską pokazywany w sześciu różnych krajach i już otrzymał zaproszenia do kilku kolejnych. Po pięciu latach grania (mimo dłuższych przerw podczas pandemii koronawirusa) spektakl wciąż cieszy się ogromną popularnością. 

Zapraszamy!

Przodem do widzów: Nikola Palej, 2019 r.
od lewej: Nikola Palej i Aleksandra Czubińska
Nikola Palej i Aleksandra Czubińska, sesja autorstwa Marty Suszyńskiej, 2022 r.

RECENZJE 

Pozwalający na różne interpretacje i nastawiony na odbiór przez emocje autorski spektakl „Hej, Ty!” Teatru „Krzyk”, to dwugłos aktorski zacierający granice pomiędzy ja i Ty. Kim są kobiety tworzące relację bliskości i obcości? Czy to siostry, przyjaciółki? A może ich dialog jest iluzją, a postaci sceniczne stają się personifikacją nadziei i lęków jednostki? […] Po spektaklu na korytarzach i w foyer słychać było pełne podziwu szepty i westchnienia. 

Festiwal WTOOPA, profil na Facebooku
facebook.com/wtoopa
23 stycznia 2023 r.